Lwala School

Lwala Girl's Primary School

Sinds 2013 steunt Stichting Chica de Lwala Girls Primary School. Een meisjesschool in het Kaiberamaido district in het oosten van Oeganda.

De school bestaat sinds 1955 en is opgericht door de katholieke kerk. Later is de school door de overheid overgenomen en is nu een zogenaamde “government school”. Wat betekend dat de salarissen voor de leraren door de overheid worden betaald, maar ook niet meer dan dat.

Op de Lwala School zitten op dit moment 959 meisjes in de leeftijd van 5 t/m 14 jaar verdeelt over 7 klassen. Primary 1 t/ m Primary 7. Veel van de deze kinderen zijn weeskinderen en leven op de school. Tevens beschikt deze school over een klas speciaal voor blinde meisjes.

Er is voor de meiden op deze school niet voldoende geld om schoolmaterialen en maandverband te kopen. Stichting Chica bezoekt daarom ieder jaar de school om school- materialen zoals pennen, potloden, schriften en wiskundesets te doneren. Sinds 2016 kopen Stichting Chica ook uitwasbaar maandverband in bij AfriPads, om uit te delen op deze school

Jaarlijks bezoek:
Stichting Chica bezoekt de Lwala Girl's primary jaarlijks en samen met het schoolhoofd wordt de steun voor dat jaar bepaald.

Donatie 2017 Donatie 2016 Donatie 2015 Donatie 2014 Donatie 2013
  • Uitwasbaar maandverband