Waarom de Unity School zo belangrijk is

Kinderen uit het dorp Opilitok in het oosten van Oeganda moeten lange afstanden lopen om naar school te kunnen gaan. Vooral voor jonge kinderen is het zo ver lopen, dat ze thuisblijven. De kinderen wonen in een regio waar Joseph Kony met zijn Verzetsleger van de Heer in het verleden duizenden mensen heeft gedood, waaronder veel ouders. Ook ziektes als aids en malaria maken hier nog altijd veel slachtoffers.

Kinderen die als wees achterblijven worden vaak opgevangen door families die ook voor hun eigen kinderen moeten zorgen. Het is daardoor erg moeilijk voor deze gezinnen om alle kinderen naar een goede basisschool te laten gaan. Een vervolg-/ beroepsopleiding is, mede om die reden vaak niet mogelijk voor alle kinderen.

Naast dat de Unity School de loopafstand verkort en ruimte biedt aan wees- en kwetsbare kinderen, worden op deze school ook beroepsvaardigheden in het lesprogramma meegenomen. Zodat kinderen die niet verder kunnen studeren om welke reden dan ook, op latere leeftijd toch zelf een inkomen kunnen genereren. En dus een betere toekomst hebben.

Wil je graag jouw steentje bijdragen aan deze school, kom dan naar de “brainstorm voor Oeganda” op 23 oktober om 19.30u bij BS22 of maak jouw bijdrage over via onze “Doneer Nu” knop. We kunnen nu al 1 klaslokaal bouwen, maar willen graag meer kinderen dezelfde kans geven.

Laatst aangepast opwoensdag, 10 oktober 2018 14:01